دکتر صنم ساسان
جوانسازی واژن با تزریق ژل

هر آنچه باید در مورد تزریق ژل به واژن بدانید!

شل شدن، ایجاد چین و چروک عدم استحکام بافت لابيا ماژور  از جمله مشکلات مهم زیبایی‌شناختی در دستگاه تناسلی خارجی خانم‌ها می‌باشد که بنا به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، زایمان و دیگر موارد ممکن است ایجاد شود. به وجود آمدن این اختلالات باعث ایجاد مشکلات بسیاری من جمله عدم اعتماد به نفس در رابطه جنسی می‌شود. در سال‌های اخیر درمان‌های بسیاری برای برطرف کردن این عوارض به وجود آمده است مانند لابیاپلاستی، تزریق چربی به ناحيه تناسلى ، تزریق ژل به ناحيه تناسلى  و غیره در ادامه به بررسی تزریق ژل به واژن و لابيا ماژور می‌پردازیم.

تزریق ژل به واژن - دکتر صنم ساسان

علل از دست رفتن استحکام بافت واژن

از جمله علت هایی که منجر به از دست رفتن استحکام بافت لابياها به شرح زیر می باشد: 

  • مشکلات ژنتیکی که باعث ایجاد ساختار ضعیف کلاژن می‌شود.
  • بارداری و زایمان (کشش پوست در طی زایمان و عدم بازگشت آن به حالت سابق)
  • افزایش و کاهش وزن به صورت پیاپی و سریع
  • تحریک مزمن و دیستروفی واژن
  • یائسگی
  • سیگار کشیدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • روشن بودن پوست
  • افزایش سن
  • استرس و فشارهای روحی

 برای درمان تمام مواردی که ذکر شد تزریق ژل به واژن می‌تواند موثر باشد، این روش نه تنها جهت جوانسازی و زیبایی کاربرد دارد بلکه باعث افزایش حجم و مرطوب کنندگی نیز می‌شود. در حالت کلی باید بگوییم که انجام آن هم در جهت زیبایی و هم به منظور درمان اختلالات عملکردی ناحیه تناسلی کاربرد دارد.

هیالورونیک اسید

ژلی که در تزریق به ناحيه تناسلى ، لابياها و واژن  به کار می‌رود معمولاً هیالورونیک اسید می‌باشد. در واقع هیالورونیک اسید یک ساختار پلی ساکارید است که سال‌هاست در صنعت زیبایی و بهداشتی راه یافته و اثرات ایمنی آن کاملاً مورد تائيد سازمان غذا و دارو می‌باشد.

این ماده خواص بسیاری دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

حجم دهندگی

مرطوب کنندگی

ضد پیری

ضد تورم و التهاب

ضد ادم

یکی از ویژگی‌های ممتاز هیالورونیک اسید خاصیت حفظ آب می‌باشد به طوری که هر یک گرم هیالورونیک اسید می‌تواند 6 لیتر آب را در خود جای دهد، بنابراین پس از تزریق به هر نقطه از بدن با جذب آب می‌تواند خواص درمانی خود را در بافت تزریق شده داشته باشد.

بیشتر بخوانید => درمان تنبلی تخمدان

تزریق ژل به ناحيه تناسلى برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

از جمله کاندیدای مناسب برای تزریق ژل به شرح زیر می باشد:

  • افرادی که قصد بزرگ کردن لابیا را دارند.
  • افرادی که دچار چین و چروک در ناحیه لابیا هستند.
  • افرادی که دچار عدم تقارن در لابیاها هستند.
  • رفع مشکلاتی که بعد از یائسگی پیش می‌آید مانند سوزش و خارش ناشی از نازک شدن پوست لابیا
  • افزایش لذت جنسی با تقویت نقاط تحریک پذیر و بهبود عملکرد ارگاسم
  • افرادی که در هنگام رابطه جنسی دچار درد و احساس سوزش در هنگام دخول هستند نیز می‌توانند از این درمان جهت کاهش درد در هنگام رابطه جنسی خود بهره ببرند.

نحوه تزریق ژل به لابياها چگونه است؟

ابتدا ناحیه آلت تناسلی با محلول ضدعفونی کننده به طور کامل ضدعفونی می‌شود. پس از بی‌حسی، پوست با یک سوزن کوچک سوراخ می‌شود و یک کانول از طریق حفره ایجاد شده وارد می‌شود و تزریق ژل به صورت زیر جلدی از طریق این کانول انجام خواهد شد. پس از اتمام تزریق یک ماساژ آرام روی لابیای بزرگ انجام می‌شود تا توزیع ژل در مناطق مختلف به طور یکسان انجام شود.

در هر بار تزریق نباید بیشتر از 1 ال 1.5 سی‌سی تجویز شود، اگر به میزان بیشتری نیاز بود باید تا یک هفته صبر نمود و ادامه تزریق را به جلسه‌ی بعد موکول کرد. تمام مراحل انجام تزریق در حدود 5 دقیقه زمان احتیاج دارد و کاملاً بدون درد و ناراحتی می‌باشد.

پس از اتمام تزریق بیمار می‌تواند به منزل بازگردد و فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد. ماندگاری ژل حدود 6 تا 8 ماه می‌باشد، البته ژل‌هایی وجود دارد که ممکن است ماندگاری بیشتری داشته باشد اما استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود، در صورت تمایل بیمار می‌تواند این تزریق را تکرار نماید.

نحوه تزریق ژل به واژن - دکتر صنم ساسان

عوارض که پس از تزریق ژل به واژن ممکن است ایجاد شود!

اولین نکته جهت جلوگیری از هرگونه عارضه و آسیب جدی، توجه به انتخاب پزشک متخصص و مرکز درمانی معتبر می‌باشد، با این وجود مقداری عوارض جزئي پس از تزریق ژل به لابياها ممکن است ایجاد شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

ایجاد قرمزی و کبودی در ناحیه تزریق

خارش

درد خفیف در محل تزریق

تمام مواردی که ذکر شد کاملاً طبیعی بوده و در مدت کوتاهی از بین می‌روند اما گاهی اوقات در موارد نادر ممکن است نکروز بافتی، شوک آنافیلاکسی، جابه جا شدن فیلر، خروج مایع در اطراف محل تزریق، به وجود آمدن برآمدگی در اطراف محل تزریق، آمبولی ریه، انسداد عروق ایجاد شود. در صورتی که پزشک با آناتومی دستگاه تناسلی آشنایی کامل داشته باشد و ژل مورد استفاده معتبر باشد احتمال ایجاد هر کدام از این عوارض بسیار کاهش می‌یابد.

نکاتی که پس از تزریق باید رعایت کرد

رعایت توصیه ها و مراقبت های بعد از تزریق ژل به واژن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که عوارض ناشی از تزریق را کاهش داده و از همه مهم تر دوره نقاهت کوتاهتری را خواهید داشت از جمله این نکات مراقبتی به شرح زیر است:

  • به مدت 7 روز از استخر آب گرم، سونا و وان آب گرم استفاده نکنید.
  • به مدت یک ماه رابطه جنسی واژینال ممنوع می‌باشد.
  • اسب سواری و دوچرخه ‌سواری نیز به مدت دو هفته ممنوع می‌باشد.
  • در چند روز اولیه پس از تزریق روزی 3 لیتر آب بنوشید، نوشیدن آب در روزهای اول باعث جذب بیشتر آب توسط فیلر می‌شود.

سوالات متداول

کلام آخر

بالاتر رفتن سن منجر به ایجاد تغییرات بسیار زیادی در ناحیه تناسلی خانم ها خواهد شد که با انجام انواع روش های جوانسازی ناحيه تناسلى  نظیر تزریق ژل به لابياها می توان تغییرات ایجاد شده را درمان کرد. از همه مهم تر درمان مشکلات ایجاد شده در ناحیه تناسلی به افزایش اعتماد به نفس خانم ها در رابطه جنسی نیز خواهد شد. نکته ای که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که حتما به یک دکتر زنان خوب در تهران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط