دکتر صنم ساسان
تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن

ناحیه ژنیتال بانوان از بدو تولد با گذر عمر همواره در حال تغییر است اما برخی از این موارد همچون سستی ، افتادگی پوست و مشکلاتی از قبیل خشکی یا تکرر ادرار که برای بانوان عزیز بعد از سالها رخ می دهد را می توان با تزریق چربی به واژن بهبود بخشید. همانطور که می دانید ناحیه تناسلی در خانم ها از حساسیت بالایی برخوردار است و برای انجام هر متد و روشی به جهت اعمال تغییرات می بایست توسط دکتر صنم ساسان ، بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان تهران مورد انجام قرار بگیرند از همین رو این پروسه را نیز بهتر است تحت نظر ایشان انجام دهید.

تزریق چربی به واژن چیست؟

تزریق کردن چربی به واژن یک روش جراحی زیبایی است که با استفاده از چربی دریافتی از بخش های دیگر بدن مانند شکم یا باسن، حجم و فرم ظاهری واژن را بهبود بخشید. این روش معمولاً به منظور بهبود استحکام، جوانسازی و افزایش راحتی جنسی در برخی از زنان استفاده می‌شود. اما قبل از اقدام به هر نوع جراحی، مهم است با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا در مورد جزئیات، آسیب ‌پذیری‌ها، فواید و مخاطرات این روش آگاه شوید.

عوامل ایجاد شلی و افتادگی پوست

مواردی که باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک در ناحیه واژن می‌شود و باعث پیر به نظر رسیدن ناحیه تناسلی می‌شود شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ساختار ضعیف کلاژن پوست که به علت مشکلات ژنتیکی ایجاد می‌شود.
  • بارداری و زایمان یکی از مهترین عوامل می‌باشد.
  • افزایش و کاهش وزن در یک بازه‌ی زمانی کوتاه
  • دیستروفی (ضعیف شدن عضلات به علت تحریک مزمن)
  • شروع دوران یائسگی
  • سیگار کشیدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • روشن بودن پوست
  • افزایش سن
  • استرس و فشارهای روحی

این روزها جهت رفع این مشکلات راه حل‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها تزریق چربی به واژن است.

تزریق چربی به واژن

انتقال چربی به واژن روشی موثر جهت حجم دهی و افزایش زیبایی اندام تناسلی خانم‌ها می‌باشد که ظاهری طبیعی به واژن می‌بخشد. تقاضا برای حجم دادن به لبه ‌های بیرونی واژن برای ایجاد ظاهری جوان ‌تر این روزها به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.

مراحل انجام تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن یک فرآیند دو قسمتی می‌باشد، مرحله اول شامل استخراج چربی و مرحله دوم شامل تزریق چربی می‌باشد.

معمولاً چربی مورد نیاز از ناحیه شکم، پهلو یا باسن تهیه می‌شود. ابتدا ناحیه مورد نظر ضدعفونی می‌شود، سپس بی‌حسی موضعی یا بی‌حسی تزریقی برای کاهش درد استفاده می‌شود. سلول‌های چربی توسط سرنگ های مخصوصی استخراج می‌شود تا کمترین آسیب را ببینند، سپس توسط دستگاه سانتریفیوژ ناخالصی‌های آن جدا می‌شود، تحت پردازش قرار می‌گیرد تا برای تزریق به واژن آماده شود.

در این مرحله ابتدا ناحیه مورد نظر تمیز و ضد عفونی می‌شود بعد از آن مقداری پماد بی‌حسی موضعی در ناحیه استعمال می‌شود و جراح با استفاده از سرنگ‌های نازک، چربی را به نقاطی که مورد نیاز است تزریق می‌نماید، لازم به ذکر است که حدود 30 درصد از سلول‌های چربی پس از تزریق طی چند هفته‌ی اول از بین خواهند رفت بنابراین میزان چربی تزریق شده کمی بیشتر از میزان مورد نیاز است تا در صورت از بین رفتن بخشی از آن، مشکلی در نتیجه‌ی تزریق ایجاد نشود.

ماندگاری تزریق چربی به واژن

ماندگاری تزریق چربی به واژن ممکن است بین افراد متفاوت باشد و تاثیرات آن میتواند متنوع باشد. در برخی موارد، چربی تزریق شده ممکن است به صورت دائمی در محل تزریق باقی بماند. اما باید توجه داشت که چربی از طبیعت خود تغییر میکند و ممکن است در طول زمان جذب شود یا حجم آن کاهش یابد. نتایج ماندگاری و خواص تزریق چربی به واژن با توجه به ویژگی‌های شخصی هر فرد ممکن است متفاوت باشد. بهتر است در مورد جزئیات و پیش‌بینی ماندگاری با یک پزشک متخصص به صحبت کنید.

تزریق چربی به واژن و درمان خشکی واژن

ابتدایی ترین کار برای انتخاب یک روش درمانی یا زیبایی ابتدا مراجعه به متخصص زنان و زایمان است که با انجام معاینات تکنیکال شدت و میزان مشکلات موجود را به شما اعلام خواهد کرد. سپس می توانید نظرات خود را در ارتباط با راه کارهای مد نظر بیان کنید که متوجه درستی یا اشتباه انتخاب خود بشوید. خشکی واژن یا همان آتروفی ناحیه ژنیتال یکی از مشکلاتی است که بسیاری از بانوان به آن مبتلا هستند و برای درمان و بهبودی این بیماری به دکتر زنان مراجعه می کنند. با انجام تزریق چربی به واژن می توان فرم و ظاهر زیبایی را در راستای جوانسازی واژن به وجود آورد به علاوه با انتقال چربی به این ناحیه می توان به ظرافت لابیاها افزود و در نتیجه خشکی واژن که موجب درد در آمیزش جنسی و یا ادرار دردناک می شود را می توان بهبود بخشید.

اقدامات و مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

پس از تزریق لازم است حدود 3 الی 4 ساعت در اتاق ریکاوری باقی بمانید، در صورت داشتن حال عمومی خوب به همراه یکی از افراد نزدیک خود می‌توانید به منزل بازگردید و همان روز می‌توانید فعالیت‌های روزمره‌ی خود را انجام دهید و احتیاجی به استراحت وجود ندارد علاه بر آن رعایت موارد زیر بسیار پر اهمیت می باشد.

  • قرص آنتی‌بیوتیک خوراکی و مسکن‌های تجویز شده را باید سر ساعت مصرف نمایید.
  • 2 تا 3 روز پس از تزریق لازم است یکبار توسط پزشک ویزیت شوید تا مشکلات احتمالی بررسی شود.
  • هیچ بخیه یا اثری از جراحی باقی نخواهد ماند، تنها مقداری تورم و کبودی در چند روز اول پس از تزریق ممکن است وجود داشته باشد که به مرور برطرف خواهد شد.
  • تا 2 هفته نباید ناحیه مورد نظر را مالش یا ماساژ دهید.
  • نتایج تزریق چربی بلافاصله پس از تزریق به خوبی قابل مشاهده است، بافت اطراف واژن حجیم‌تر، سفت تر و جوان تر به نظر می‌رسد.
  • تزریق چربی به مدت چندین سال و گاهی تا آخر عمر باقی خواهد ماند و باعث افزایش زیبایی ناحیه تناسلی شما خواهد شد.

چه افرادی می‌توانند تزریق چربی به واژن انجام دهند؟

از جمله کاندیدای مناسب بری انجام تزریق چربی به واژن به شرح زیر می باشد:

  • خانم هایی که چربی ناحیه واژن را از دست داده‌اند و پوست اطراف واژن آن‌ها شل شده است.
  • خانم هایی که بر اثر زایمان استحکام بافت واژن آن ها از بین رفته است.
  • خانم های بالای 40 سال که از ظاهر واژن خود رضایت ندارند و به دنبال روش‌هایی جهت جوان‌سازی اندام تناسلی خود هستند می توانند از این روش استفاده نمایند.

نکته‌ای که لازم است ذکر شود این موضوع است که برای تزریق چربی به واژن شما باید چربی ذخیره و اضافی در نواحی دیگر بدن خود داشته باشید تا بتوانید از این روش بهره ببرید.

مزایای تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد که در این بخش قصد داریم به بخشی از آن ها اشاره کنیم که شامل موارد زیر می شوند.

کاهش نشانه‌های افزایش سن

کاهش چین و چروک ناحیه واژن

افزایش حجم و سفت شدن بافت ناحیه تناسلی

از آن‌جایی که از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود بنابراین عوارض جانبی که ممکن است به علت تزریق ژل یا مواد مصنوعی پیش بیاید در این روش مشاهده نمی‌شود و یکی از روش‌های کم خطر و ایمن می‌باشد.

ماندگاری چربی نسبت به باقی مواد تزریقی مصنوعی بسیار بیشتر می‌باشد.

خطرات جراحی لابیاپلاستی و سایر عمل‌های تهاجمی در این روش وجود ندارد.

این عمل زیبایی برای چه افرادی مناسب نیست ؟

تزریق چربی به واژن بدون نیاز پزشکی و بدون شواهد کافی از عوارض جانبی و مزایا، به طور قطع نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود. این کار می‌تواند عفونت‌ها، نقص‌ها در عملکرد جنسی، التهابات و کمبود حس در منطقه تناسلی را به همراه داشته باشد.

عوارض و خطرت ناشی از این پروسه

تزریق چربی به واژن علاوه بر مزایای بسیار زیادی که می تواند به همراه داشته باشد در مقابل از عوارض و خطراتی همراه می باشد بعضی از این عوارض که ممکن است بعد از انجام این کار بروز پیدا کند به شرح زیر می باشد:

  • عفونت
  • هماتوم (خون مردگی و کبودی)
  • تشکیل کیست و یا توده چربی

تمام عوارضی که ذکر شد بسیار نادر هستند اما لازم است قبل از جراحی راجع به انتخاب جراح خود دقت لازم را داشته باشید تا مشکلات این چنین را تجربه نکنید.

هزینه تزریق چربی به واژن

همانطور که می دانید انجام پروسه های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد و از طرفی افرادی که متقاضی این متد زیبایی ناحیه ژنتیال می باشند ابتدایی ترین دغدغه آنان اطلاع از هزینه تزریق چربی به واژن است. برای دانستن قیمت این فرآیند می بایست به دکتر زنان و زایمان مراجعه کرده و بسته به وضعیت و میزان ایرادات هر فرد می تواند این هزینه متغیر باشد.

کلام آخر

هدف از نگارش این مقاله توضیح کاملی در مورد انجام تزریق چربی به واژن می باشد که لازم است تا حتما توسط بهترین متخصص زنان و زایمان انجام داده شود چرا که ناحیه تناسلی خانم ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد از همین رو لازم است توسط یک فرد متخصص انجام داده شود تا نتیجه خوبی نیز دریافت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط